9. og 10. semester – DADIU + Thesis
Her beskriver jeg mit forløb i det nationale spiludviklingsprogram DADIU samt min afsluttende kandidatafhandling.
Spiludvikling – DADIU-forløb
På mit 9. semester deltog jeg i DADIU – Det Danske Akademi for Digital, Interaktiv Underholdning – et intensivt spiludviklingsforløb, hvor jeg blev placeret i et tværfagligt udviklingsteam på ca. 20 personer. Her arbejdede jeg tæt sammen med programmører, grafikere, animatører, leveldesignere og narrative designere.
Min rolle var programmør med fokus på teknisk implementering og især procedural generation i spillets level design. Forløbet var opdelt i to produktioner:
- DuneSkater – et teknisk fokusprojekt udviklet i Unity:
→ Spil det her - Root of Guilt – vores afsluttende produktion med narrativt og visuelt fokus:
→ Spil det her
Jeg arbejdede med optimering, sceneovergange, spil-UI, og generering af banestrukturer. Forløbet gav mig erfaring med agile produktionsforløb og teamarbejde under skarpe deadlines – en erfaring jeg siden har brugt i både forskning og erhverv.
Kandidatafhandling – AR Escape Room til HoloLens 2
Mit 10. semester afsluttedes med et specialiseret forsknings- og udviklingsprojekt, hvor jeg designede og udviklede en Augmented Reality Escape Room-oplevelse til Microsoft HoloLens 2. Oplevelsen var skræddersyet til et specifikt fysisk rum og bygget i Unity.
Projektet blev udviklet med henblik på at undersøge, hvordan AR kan anvendes til at skabe engagerende, stedsspecifikke oplevelser med interaktivt narrativ og gådeløsning. Systemet kombinerede visuelle overlays, spatial mapping og brugerinteraktion via HoloLens' hånd- og blikregistrering.
Resultaterne og den tekniske løsning blev publiceret som videnskabeligt paper og præsenteret på CHI PLAY 2022, en international konference om spil og interaktiv oplevelsesdesign i Bremen, Tyskland.
- 🔗 Paper (ACM DL): Se abstract og publikation
- 📽️ Video demo: Se præsentationen
Oplevelsen blev designet til at fremme immersion og fysisk interaktion i et begrænset rum, og demonstrerede, hvordan mixed reality kan anvendes i fremtidens escape room-koncept og interaktiv læring.

